אחד מערוצי השיווק היעילים והמשתלמים ביותר הקיים היום הוא שיווק בדואר אלקטרוני לרשימות תפוצה.
ערוץ זה מאפשר לנו, המדוורים, לבנות מערכת יחסים עם קהל היעד שלנו, להראות לו שאנחנו אוטוריטה בתחומינו ולהוביל אותו לרכוש מאיתנו בצורה יעילה מאד ובהשקעה קטנה באופן משמעותי מזו הנדרשת בערוצי שיווק דיגיטליים אחרים.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו עדים לירידה חדה באחוזי הפתיחה הממוצעים של מיילים שנשלחו לרשימות תפוצה.

אם לפני 3-4 שנים אחוז הפתיחה הממוצע ברשימות גדולות עמד על כ-25-30%, היום אחוז פתיחה ממוצע של 15% נחשב לטוב מאד, ומדוורים רבים מתמודדים עם אחוזי פתיחה נמוכים בהרבה.

ההנחה הרווחת היא שהירידה הזו נגרמת בשל עומס של דיוורים שמקבלים לקוחות פוטנציאליים, שמוצפים במיילים ולכן לא פותחים את כולם.

לכן, רוב המדוורים מנסים לחשוב על כותרות מסקרנות, על נושאים מעניינים ועוד, ע"מ להגדיל את הסיכויים שהלקוח הפוטנציאלי יבחר לפתוח דווקא את המייל שלנו.

אבל עומס המיילים הוא רק חלק קטן מהבעיה, וזו אינה הסיבה העיקרית לירידה באחוזי הפתיחה.

הסיבה העיקרית לירידה באחוזי הפתיחה, קשורה לדרך בה אנחנו, המדוורים, עובדים עם רשימות התפוצה שלנו ולאי עמידה שלנו בכללים של ספקיות המייל הגדולות (בעיקר Gmail) – כללים שרובנו, כמדוורים, בכלל לא מכירים!

איפה מתחילה הבעיה?

הכל מתחיל בהבדל בין איך שאנחנו, המדוורים, מגדירים "דואר זבל" לבין איך שספקיות המייל הגדולות מגדירות דואר כזה.

מבחינתנו (וגם מבחינת החוק), אם הלקוח אישר לנו כמדוורים לשלוח אליו מיילים פרסומיים, הרי שכל עוד אותו לקוח לא ביקש להסיר עצמו מהרשימה, מותר לנו לשלוח אליו מיילים וזה לא נחשב ספאם.

אממה? בניגוד לאיך שאנחנו מגדירים דואר זבל, בעיני ספקיות המייל הגדולות, ובראשן Gmail, אם אנחנו שולחים באופן קבוע מיילים לאנשים שלא פותחים את המיילים שלנו – אנחנו ספאמרים! גם אם אותם אנשים אישרו לנו לשלוח להם מיילים. את Gmail זה בכלל לא מעניין.

מבחינת Gmail, אם אנחנו לא מסירים באופן אקטיבי נרשמים שאינם פותחים את המיילים שלנו, אנחנו לא מנהלים את רשימת התפוצה שלנו. Gmail מצפה מכל מדוור לנהל את רשימת התפוצה שלו ולא לשלוח סתם מיילים למי שלא פותח אותם.

אגב – הניסיון שלנו עם מאות רשימות תפוצה שניהלנו עבור לקוחות, מלמד ש-Gmail היא ספקית המיילים הגדולה ביותר בישראל, כשבממוצע 86% מכתובות המייל בישראל מנוהלות דרכה.

על בסיס המדד הזה, Gmail מדרגת כל גורם מדוור ונותנת לו ציון.
כש-Gmail מזהה שהמיילים שלנו נשלחים ברציפות ובאופן קבוע לנמענים שלא פותחים אותם, היא מורידה לנו את הדירוג.

מה זה אומר הדירוג הזה?

שימו לב – הדירוג של Gmail לא אומר ש-Gmail חוסמת אותי כמדוור. היא פשוט נותנת לי ציון איכות נמוך יותר. הציון הזה קובע כמה מיילים שלי יגיעו בפועל לאינבוקס של הנמענים וכמה יגיעו לתיבת דואר הזבל שלהם.
ככל שהדירוג של מדוור הוא נמוך יותר – יותר מיילים שלו ייכנסו אוטומטית לתיבת דואר הזבל של הנמענים ולא יגיעו לאינבוקס שלהם.

ועוד דבר: ככל שהרשימה גדולה ו-ותיקה יותר – הבעיה חמורה יותר. אם יש לכם רשימה עם מעל 5,000 נרשמים, או עם ותק של 3 שנים או יותר, אתם כנראה סובלים מבעיית דירוג בלי בכלל לדעת ממנה…

אז נסכם: אם אנחנו לא באמת מנהלים את רשימת התפוצה שלנו – כלומר שולחים לכל הרשימה ללא סינון ובדיקה מי פותח את המיילים ומי לא (גם אם אנחנו מקפידים לשלוח רק למי שאישר לקבל דיוורים מאיתנו), הדירוג שלנו ב-Gmail ואצל שאר ספקיות המייל הגדולות ילך ויירד, יותר ויותר מיילים שלנו יכנסו לתיבת דואר הזבל של הנמענים ולא יגיעו לאינבוקס שלהם, מה שישפיע באופן ישיר על אחוזי הפתיחה של המיילים שלנו.

איך נראה דירוג יורד?

כש-Gmail מורידה לנו את הדירוג, אנחנו נראה בבת אחת ירידה משמעותית באחוזי הפתיחה. זו תהיה ירידה חדה ובמדרגות. לדוגמה, מדוור שלא מנהל את רשימת התפוצה שלו ומתחיל מאחוזי פתיחה של 25%, יירד פתאום בבת אחת ל-15% פתיחה, לאחר מכן ל-10% וכן הלאה.

איך הם עושים את זה?

כדי לדעת אם אנחנו מנהלים את הרשימה שלנו או לא, Gmail משתמשת במלכודות ספאם.

Gmail, למעשה, משתמשת בכתובות מייל שנמצאות ברשימת התפוצה שלנו אך לא שייכות לאף אחד, כדי לעקוב אחר הפעילות שלנו.

הכתובות האלה הן אחת מ-2 אופציות בד"כ:

  1. כתובות מייל שננטשו – ב-Gmail, תיבת מייל שלא נפתחת במשך 9 חודשים מוגדרת כנטושה והגישה אליה נחסמת.
    יחד עם זאת, כתובת המייל הזו נשארת חיה, והופכת ל"חייל" בשירות Gmail :-).
  2. כתובות שגויות, של אנשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלנו עם שגיאת כתיב בשם המייל (לא בחלק של הדומיין שאחרי השטרודל (@)). אם הכתובת השגויה איתה נרשמו לא שייכת לאף אחד, Gmail מאקטבת אותה והופכת אותה למלכודת ספאם.

(ישנם סוגים נוספים של מלכודות ספאם, אבל אלה השניים העיקריים).

באמצעות הכתובות הללו, Gmail עוקבת אחרי מדוורים ובוחנת את אופן ניהול רשימת התפוצה על-ידם. ככל שרשימת תפוצה היא גדולה וותיקה יותר, יש בה בוודאות מלכודות ספאם וכנראה שהרבה מהן!

אז מה עושים?

מתחילים לנהל את רשימת התפוצה שלנו ולהוציא ממנה אנשים שבאופן קבוע לא פותחים את המיילים שלנו.

מי שמדוור בתדירות גבוהה של פעם בשבוע או יותר, מומלץ לו להוציא מרשימת התפוצה שלו נמענים שלא פתחו 5-7 מיילים רצופים.
מי שמדוור בתדירות נמוכה יותר של פעם בחודש, מומלץ לו להוציא מרשימת התפוצה שלו נמענים שלא פתחו מיילים במשך חצי שנה ברציפות.

זה לא טריוויאלי כמו שזה נשמע

זה לכאורה נראה לכם טריוויאלי… "בטח שאם אוציא מרשימת התפוצה שלי את מי שלא פתח מיילים, אחוזי הפתיחה שלי יעלו… מה אתם עובדים עליי?"

אז זהו, שזה לא כזה פשוט.

לכאורה, אם זה היה כזה פשוט, אז ברגע שנוריד את מי שלא פתח X מיילים רצופים ששלחנו, אחוזי הפתיחה שלנו יעלו ויהיו אפילו קרובים ל-100%.

אז זהו, שלא.

זוכרים שהסברתי בהתחלה שברגע שהדירוג שלנו יורד, הרבה מהמיילים שאנחנו שולחים יגיעו לתיבת דואר הזבל של הנמענים ולא לאינבוקס?
אז ככל שנתחזק את הרשימה ונשמור עליה "נקייה" לאורך זמן, Gmail תעלה לנו את הדירוג ויותר מיילים יצאו מתיבת דואר הזבל ויחזרו לאינבוקס, מה שאוטומטית יגרום לכך שיותר מיילים ייפתחו. זה לא קורה בין רגע וזה מצריך עקביות וזמן.

ואלו הן החדשות הטובות – אפשר לשפר את הדירוג, גם אם הוא כבר ירד.
זה יכול לקחת בין כמה שבועות לכמה חודשים, אבל זה אפשרי אם נעשה עבודה נכונה.

זו רק אחת הבעיות

מלכודות ספאם זו רק אחת מהבעיות שמורידות את אחוזי הפתיחה של מיילים שנשלחים לרשימות תפוצה.

בעיות נוספות שמורידות את אחוזי הפתיחה, קשורות לאיך שאנחנו מנהלים סדרות דיוור, לתדירות השליחה, לתוכן הדיוור (יש מילים ספציפיות שמורידות את אחוזי החדירה של המיילים שאנחנו שולחים), הקוד שנמצא מאחורי הטקסט שנכתב במייל, התאמה של מערכת הדיוור לאופי הדיוורים שאנחנו עושים ועוד ועוד.

בשנים האחרונות אנחנו ב-Business Wizard מנהלים לא מעט רשימות דיוור עבור לקוחות, ואנחנו מגיעים באופן עקבי לאחוזי פתיחה שנחשבים דימיוניים.
כמה זה דימיוני? אחוז הפתיחה הממוצע ברשימות גדולות (עשרות אלפי נרשמים) שאנחנו מנהלים לאורך זמן הוא בין 50% ל-80%.

אנחנו רוצים ללמד גם אתכם לעשות את זה.

בתאריך 05.08.19 בשעה 11:00 נקיים וובינר מיוחד בו נראה איך ניתן להגיע לתוצאות האלה.

תקבל מאיתנו כל מה שצריך כדי להביא את אחוזי הפתיחה של הדיוורים שנשלחים לרשימות התפוצה שלהם ל-80%-50% ולשמר את האחוזים המטורפים האלה לאורך זמן.

אנחנו קוראים לוובינר הזה לימונדה, מכיוון שאחריו תדעו לסחוט מרשימת התפוצה שלכם הרבה יותר מיץ (וכשאנחנו אומרים מיץ, אנחנו מתכוונים לכסף…)

כמה זה מסובך?

רוב הפעולות שאנחנו עושים, הפעולות שמובילות לגידול המשמעותי ביותר באחוזי הפתיחה, הן פעולות פשוטות, שדורשות השקעה קטנה מאד של זמן, וכל אחד יכול לעשות.

בוובינר נלמד, בין השאר:

  1. מהם כללי המשחק. לספקיות המייל הגדולות יש כללים אחרים ממה שרובנו חושבים. וכדי לדוור נכון, אנחנו חייבים (חייבים!) להכיר את הכללים האלה.
  2. איך מערכת הדיוור בה אנחנו משתמשים משפיעה עלינו כמדוורים ואיך אנחנו משפיעים עליה.
  3. איך צריך להיות בנוי המייל שאנחנו שולחים לרשימה שלנו ע"מ שלא יגיע לתיבת דואר הזבל.
  4. מהם תהליכי עבודה נכונים שיובילו להעלאת הדירוג שלנו ולהגדלת אחוזי הפתיחה.
    בחלק זה יינתנו למשתתפים "מתכונים" של ממש – תרשימים של תהליכים מוכנים, שמסבירים כיצד לעבוד נכון ע"מ שאחוזי הפתיחה שלנו יעלו.
  5. סט כלים לניהול ומדידה, שמאפשר לנו להגיע לתוצאות טובות יותר באחוזי הפתיחה.

*לאורך הוובינר נציג דוגמאות אמיתיות מרשימות תפוצה שניהלנו בעבר ושאנחנו מנהלים כיום.

הוובינר הזה הוא חד פעמי ואנחנו לא מתכננים לחזור עליה.
זו הזדמנות נדירה לקבל מאיתנו ידע עצום שנצבר במשך שנים של עבודה.

הוובינר הוא ללא עלות! ויתקיים  בתאריך 05.08.19 בשעה 11:00.
הוובינר רלוונטי רק למדוורים מנוסים, שעובדים עם רשימות תפוצה לאורך זמן.
לבדיקת התאמתכם והרשמה לוובינר לימונדה, לחצו כאן

תגובות פייסבוק