3 טריקים שיגדילו לכם את אחוזי הפתיחה של המיילים

//3 טריקים שיגדילו לכם את אחוזי הפתיחה של המיילים

3 טריקים שיגדילו לכם את אחוזי הפתיחה של המיילים

כמו שאנחנו יודעים, אחד מערוצי השיווק היעילים והמשתלמים ביותר הקיימים היום, הוא דיוור בדואר אלקטרוני לרשימות תפוצה. המטרה שלנו, המדוורים, כשאנחנו שולחים מיילים לרשימת התפוצה שלנו, היא שכמה שיותר אנשים יפתחו אותם.

העניין הוא שכדי להביא לאחוזי פתיחה גבוהים, לא מספיק לכתוב תוכן אטרקטיבי, כותרות מעניינות וכו'. הדבר המהותי ביותר שצריך לעשות כדי להגיע לאחוזי פתיחה גבוהים הוא "לשחק את המשחק" ולהישמע לכללים של ספקיות המייל הגדולות, ובראשן Gmail.

מה זאת אומרת לשחק את המשחק?

לספקיות המייל הגדולות יש את הכללים שלהן. הן קבעו (וקובעות כל הזמן) מדדים שונים ורבים לדירוג האיכות שלנו כמדוורים. עפ"י המדדים השונים, הן למעשה נותנות לנו ציונים, וככל שהציון שלי כמדוור גבוה יותר, כך יותר מיילים שלי יגיעו היישר לתיבת האינבוקס של ולא לתיבת הספאם.

אז איך נוכל להעלות את הדירוג שלנו כמדוורים?

יש המון דברים שאפשר לעשות! אני רציני… יש למעלה מ-100 פעולות שניתן לעשות שמשפיעות על הדירוג שלנו כמדוורים ועל השאלה לאן יגיעו המיילים שאנחנו שולחים (האם לאינבוקס או לתיבת הספאם). בפוסט הזה, אני רוצה להתמקד ב-3 טריקים חשובים, שיאפשרו לכם, בצורה פשוטה יחסית, להעלות את הדירוג שלכם אצל ספקיות המייל הגדולות.

1 – ללחוץ כמה שיותר

אחד הפרמטרים שמשפיעים הכי הרבה על הדירוג שלנו זו המעורבות (Engagement) של הקהל. ככל שמעורבות הקהל שמקבל את המיילים שלנו גבוהה יותר, כך ספקיות האינטרנט מסיקות שהתוכן שלנו רלוונטי יותר, ובהתאם, הן מעלות את הדירוג שלנו אצלהן.

אחת הדרכים ללמוד על מעורבות של רשימת התפוצה שלנו, היא באמצעות לחיצה על קישורים/לינקים המופיעים בגוף מייל. ככל שהיחס בין כמות המיילים שאנחנו שולחים למספר ההקלקות על קישורים במייל גבוה יותר, זה מעלה את הדירוג שלנו בעיני ספקיות המייל הגדולות. זאת מכיוון שזו אינדיקציה חזקה לספקיות המייל שאנחנו מדוורים תכנים רלוונטיים לרשימת התפוצה שלנו.

לכן, ההמלצה שלנו היא לשלוח פעם בחודש בערך, לרשימת התפוצה שלנו, מייל שיש בו הרבה לינקים ללחוץ עליהם.

כמה זה הרבה?

לפני שמדברים על כמה – בואו נדבר על איך.
חשוב לציין שמדובר על לינקים שונים האחד מהשני, שמביאים לדפים שונים (ולא לאותו דף נחיתה).
כמה? ההמלצה שלנו היא לשים בין 3-5 לינקים שונים במייל, כדי שהקוראים שלנו ילחצו לפחות על 3 לינקים שונים, ובשאיפה גם על יותר.

כמובן שחשוב מאוד שהלינקים שאנחנו שמים יהיו רלוונטיים לקהל היעד (אחרת הוא פשוט לא ילחץ עליהם, או ילחץ וייצא מהם מיד).
בהנחה שרשימת התפוצה שלנו מפולחת, ניתן לשלוח לכל סגמנט בנפרד, לינקים שונים הרלוונטיים רק אליו.
הלינקים שאנחנו שותלים במייל לא חייבים להיות קשורים באופן ישיר אלינו, אלא צריכים להיות כאלה שיתנו ערך מוסף כלשהו לקהל שאליו אנחנו מדוורים.
למשל: "חמישה ספרים שכל בעל עסק חייב לקרוא"; "3 כלים חינמיים שמנהלי מכירות חייבים להכיר"; "3 מאמרים שכל מנכ"ל חייב לקרוא".

חשוב חשוב חשוב – התוכן שאליו אנחנו מפנים חייב להיות טוב. אם הקישור הראשון שנצרף לא יהיה טוב, אז מי שלחץ על הקישור הזה לא יתקדם ללחוץ על הקישור השני.
אם נזוהה בעיני הקהל שלנו ככאלה ששולחים לינקים לא מעניינים, בפעמים הבאות הוא בכלל לא יטרח ללחוץ על הקישורים. לעומת זאת, אם הקהל שלנו יזהה אותנו כספקי תוכן מעניין וייחודי – הוא ילחץ באדיקות על הלינקים שאנחנו שולחים.

שימוש בטריק הזה יעלה את אחוז ההקלקה במיילים שאנחנו שולחים ויעלה משמעותית את הדירוג שלנו כמדוורים. אנחנו ניתפס בעיני ספקיות המייל הגדולות כרלוונטיים ביותר לרשימת התפוצה שלנו וממש לא כספאמרים!

2 – תשמרו את זה לאח"כ

אם יש משהו ש-Gmail וספקיות המייל הגדולות אוהבות יותר מזה שאנשי קשר ברשימת תפוצה לוחצים על קישורים, זה שאנשי קשר של רשימת תפוצה מסמנים את המיילים שאנחנו שולחים להם לקריאה מאוחרת (ב-Gmail זה מסווג כ"לטיפול בהמשך").
סימון של מיילים ממני, על ידי קהל היעד שלי, לקריאה מאוחרת, נותן אינדיקציה ברורה לספקיות המייל הגדולות שהתוכן שאני שולח הוא מאוד מאוד רלוונטי ללקוחות, ולכן הדירוג שלי כמדוור יעלה אוטומטית.

איך גורמים לזה לקרות?

הצעד הנכון על מנת להביא את הקוראים לסמן את המייל לקריאה מאוחרת, הוא לשלוח להם, אחת לתקופה, מייל עם תוכן שהם ירצו לחזור אליו מאוחר יותר (לא נעשה את זה בכל מייל, כי אחרת אנשים יפסיקו לחזור אל התוכן מהר מאוד).

יש כל מיני דרכים לעשות את זה:

  • אני יכול לשלוח לאנשים ברשימת התפוצה שלי מייל עם צ'ק-ליסט בנושא שרלוונטי אליהם מאוד ושהם ירצו לחזור אליו. למשל:
    – 5 דברים שחייבים לעשות לפני שמתחילים קמפיין.
    – 8 דברים שיש לשים לב אליהם לפני שמתקשרים עם ספק לקידום אורגני.
  • דרך נוספת היא לשלוח לקהל היעד שלי מייל שיהיה רלוונטי עבורו רק בעוד חודש.
    לדוגמא, אם המייל מיועד עבור מוכרים ב-Amazon, נשלח להם חודש לפני תקופת ה- holiday season מייל שהתוכן שלו הוא "חמישה דברים שחייבים לעשות לפני שמתחילה תקופת החגים".
  • עוד אופציה יעילה, היא לשלוח תוכן שאני יודע שהקוראים שלי תמיד ירצו לחזור אליו.
    למשל, אני אישית מאוד אוהב לקנות סניקרס באתר אינטרנט ספציפי. האתר שבו אני קונה שלח לי מייל עם מספר דרכים שונות לקשירת השרוכים בנעליים. מבחינתי, זה תוכן מגניב ואני רוצה לשמור אותו ולחזור אליו מדי פעם כדי לשנות את צורת השריכה.

3 דברים חשובים בהקשר זה:

  • במייל מסוג זה, התוכן חייב להיות רלוונטי מאוד לקוראים.
  • מייל כזה יש לשלוח אחת לתקופה ולא בכל מייל, כך שנשמור על אמינות אצל הקוראים שלנו.
  • אם אנחנו מעוניינים לגרום לאנשים לסמן את המייל שלנו לקריאה מאוחרת, חשוב מאוד לא לשכוח להניע אותם לפעולה בעניין זה! למשל, לכתוב להם בגוף המייל, בראשיתו או בסופו, "כדי שלא תפספסו או תשכחו, סמנו לכם את המייל הזה לקריאה מאוחרת יותר".
    ניתן (ואף רצוי) לצלם מסך עם הסבר איך עושים את זה (כלומר איך מסמנים מייל לקריאה מאוחרת).

זכרו – ככל שיותר אנשים יסמנו את המיילים שלנו לקריאה מאוחרת – הדירוג שלנו אצל ספקיות המייל הגדולות יעלה פלאים.

3 – לפעמים צריך לוותר כדי להרוויח

הטיפ השלישי והאחרון מיועד למדוורים שהדירוג שלהם אצל ספקיות המייל הגדולות ירד. איך אנחנו יודעים שהדירוג שלנו ירד? האינדיקציה היא צניחה במדרגות (drop) של אחוזי הפתיחה והתקבעות על אחוזי פתיחה נמוכים. מה זה אחוזי פתיחה נמוכים? מתחת ל-15% ובטח מתחת ל-12%.

את הטיפ הזה הייתי מגדיר כתהליך עבודה/אסטרטגיית עבודה לשיקום והעלאת אחוזי הפתיחה.
שימוש בכלי שאני הולך להציג כאן, אמנם לוקח לא מעט זמן ורוב המדוורים לא מתלהבים ממנו, אך זהו אחד הכלים היעלים ביותר להעלאת הדירוג ולהעלאת אחוזי הפתיחה!
והכלי הוא זה: להפסיק לדוור לכל רשימת התפוצה שלי, אלא לשלוח את המיילים רק לקהל שמגיב למיילים שלי.

יכול להיות, למשל, שיש לי רשימת תפוצה של 50,000 אנשי קשר, אך מתוכה רק 6,000 פתחו את אחד מחמשת המיילים האחרונים ששלחתי להם. אחת הדרכים לשפר את הדירוג, היא להתחיל לשלוח רק ל-6,000 האלה. מה שאני עושה זה, מדוור, למשך תקופה, רק לקהל הזה שפותח באופן קבוע את המיילים שלי. אני מוותר על כל שאר הרשימה. זה אמנם כואב, אבל זה משתלם. כי לאורך זמן שימוש בטקטיקה הזו יעלה את הדירוג שלי אצל ספקיות המייל הגדולות.

לכמה זמן צריך לדוור בצורה כזאת?

התשובה היא: עד שאני רואה עלייה באחוזי הפתיחה.

ברגע שאני אתחיל לדוור רק לחלק הפעיל שברשימת התפוצה שלי, אני אראה כבר מיד בהתחלה קפיצה ראשונית. בשלב הזה אני עדיין ממשיך לדוור רק לחלק מהרשימה ולא לכולה. רק כשתהיה לי קפיצה נוספת של בין 50%-30% אני ארחיב את שליחת הדיוורים לחלקים נוספים מהרשימה, וגם זה יבוצע בהדרגה.

זה יכול לקחת כמה שבועות עד חודשיים או שלושה חודשים. ברגע שאני רואה את הקפיצה השנייה באחוזי הפתיחה, אני מתחיל לדוור ליותר ויותר מהרשימה, אבל לא מחזיר את כל הרשימה בפעם אחת כדי לא ליצור עוד פעם בעיית דירוג אצל ספקיות המייל וירידה חוזרת באחוזי הפתיחה.

לגבי הקהל שלא פותח את המיילים שאני שולח לאורך זמן (5-6 מיילים רצופים למדוורים בתדירות גבוהה או 3-4 חודשים רצופים למדוורים בתדירות נמוכה), אני מפסיק לדוור לו. זה אומנם לחתוך בבשר החי, אבל זה הכרחי כדי לשפר את הדירוג. בטווח הארוך, של עד חצי שנה, זה אחד הדברים הכי טובים ואפקטיביים שאפשר לעשות אם הדירוג שלכם נפגע.

יש עוד דרכים, כמובן, לקצר את הזמן של העלאת הדירוג שלנו כמדוורים בלי לאבד חלקים מרשימת התפוצה. אלו הן אסטרטגיות מעט יותר מורכבות שצריך יותר זמן כדי להבין איך לעבוד איתן. הן מצריכות עבודה עם 2 מערכות דיוור ומיד נספר לכם איך (ואיפה) אפשר ללמוד אותן.

אלו היו 3 טיפים קטנים ופשוטים, שיכולים לשפר בקלות יחסית את הדירוג שלכם כמדוורים.
אני ממליץ לכם בחום ליישם אותם!

מי שרוצה לקחת את הנושא צעד קדימה ולהעלות את אחוזי הפתיחה של הדיוורים לרשימת התפוצה שלו לרמות מאוד גבוהות (של 80%-50%) ולשמור עליהן לאורך זמן, צריך להכיר לעומק את כל הכלים, השיטות והדרכים להעלאת הדירוג שלנו אצל ספקיות המייל הגדולות ולהעלאת אחוזי הפתיחה של המיילים שאנחנו שולחים לרשימות התפוצה שלנו (יש יותר מ-100 כאלה!!).

אם דיוור לרשימות תפוצה הוא ערוץ שיווק מרכזי בעסק שלכם, אני רוצה להזמין אתכם לסדנה של יומיים שתתקיים בתאריכים 25-26.12.2018 בין השעות 9:00-16:00 בבית ציוני אמריקה.

אני קורא לסדנה הזו לימונדה, מכיוון שאחריה תדעו לסחוט מרשימת התפוצה שלכם הרבה יותר מיץ (וכשאני אומר מיץ, אני מתכוון לכסף…).

בסדנה נדבר על הדרכים הפשוטות והמורכבות להעלאת הדירוג שלנו כמדוורים ולהעלאת אחוזי הפתיחה של מיילים הנשלחים על-ידינו לרשימות תפוצה. במסגרת הסדנה נדבר גם על טקטיקה של עבודה עם 2 מערכות דיוור, שאותה הזכרנו קודם, ונכיר את כל האסטרטגיות והטקטיקות שיעזרו לכם להפוך את רשימת התפוצה שלכם לכלי ששווה הרבה מאוד כסף עבורכם.

הסדנה הזו היא חד פעמית ואנחנו לא מתכננים לחזור עליה.
זו הזדמנות נדירה לקבל מאיתנו ידע עצום שנצבר במשך שנים של עבודה.

הסדנה רלוונטית רק למדוורים מנוסים, שעובדים עם רשימות תפוצה לאורך זמן. זוהי אינה סדנה למתחילים.
למידע נוסף על הסדנה ולבדיקת התאמתכם לסדנה, לחצו כאן ומלאו את פרטיכם. אנחנו נחזור אליכם וניתן לכם תשובות לכל השאלות שיש לכם.

כמובן שאתם גם מוזמנים פשוט לכתוב לנו למייל bwiz@bwiz.co.il או להתקשר אלינו לטלפון 03-7442510. אנחנו תמיד זמינים עבורכם.

תגובות פייסבוק
By |2018-12-17T11:05:24+00:00דצמבר 16th, 2018|שיווק|1 Comment

About the Author:

One Comment

  1. כדאי להדגיד, שריבוי קישורים מתאים לניוזלטר שמיועד לחזק את האמון עם קהל היעד, וחא מתאים למסר שיווקי שמעוניין לנתב ישירות את קהל היעד לקישור הרשמה/רכישה.

Leave A Comment

נגישות