10 דרכים לשיפור הרווחיות בעסק 

//10 דרכים לשיפור הרווחיות בעסק 

10 דרכים לשיפור הרווחיות בעסק 

תשמעו סיפור (אמיתי…):

לפני כשנתיים פנה אלי קולגה שלי, שעוסק בליווי של עסקים, וביקש את עזרתי עם לקוח שלו.
הלקוח, יצרן קטן של מוצרי יודאיקה, שמוכר בעיקר לחו”ל, הגיע אל אותו קולגה כדי להגדיל את העסק.
הם עשו עבודה טובה מאד על שיווק ומכירות, הצליחו להגדיל את בסיס הלקוחות ואת מחזור המכירות, אבל דבר אחד לא השתנה – מצב חשבון הבנק של אותו בעל עסק.
אני התבקשתי להסתכל על העסק ולנסות להבין איך זה שהעסק גדל, אבל חשבון הבנק לא…
הבדיקה שלי העלתה מסקנה אחת מאד ברורה, ומאד כואבת – לא רק שהמצב של העסק לא משתפר עם הגידול במכירות, המצב שלו יותר גרוע ככל שהוא מוכר יותר. 

איך זה יכול להיות?
זה קורה משום שאותו בעל עסק הפסיד כ-8 סנט על כל מוצר שהוא מוכר…
בעסקים מהסוג הזה (יצרן+יצואן) חישוב העלויות מורכב ולא תמיד פשוט להבין שמוכרים מוצר בהפסד. ברוב העסקים זה לא המצב, אבל האמת היא שרווחיות נמוכה היא תופעה נפוצה מאד (מאד…) בעולם העסקים.
הפעולה הכמעט אוטומטית של בעלי עסקים שרוצים להגדיל את ההכנסות תהיה הגדלת המכירות. אבל גם אם אתם לא מפסידים כסף במכירה, אלא מרוויחים מעט מדי, הגדלת המכירות מגדילה את העומס שלכם, מגדילה את רמת הסיכון בעסק, ולא מגדילה מספיק את חשבון הבנק.

יש הרבה סיבות לרווחיות נמוכה, וזו תופעה שמצריכה הסתכלות עמוקה ונכונה “בקרביים” של העסק, אבל יש מספר פעולות פשוטות שמאפשרות להגדיל את הרווחיות באופן מיידי. 

אז הנה לכם, 10 דרכים לשפר את הרווחיות בעסק

1. העלאת מחירים

זו הדרך המהירה, הפשוטה ובדרך כלל היעילה ביותר להתמודד עם רווחיות נמוכה.
לא תמיד אפשר או כדאי להעלות מחירים (אני מיד אתייחס לזה), אבל מרבית העסקים מוכרים במחירים נמוכים מדי. יש מספר מכשולים בדרך להעלאת מחירים. רוב המכשולים האלה הם מכשולים רגשיים.

מה שקובע יותר מכל דבר אחר את המחיר בו עסק קטן מוכר את המוצרים או השירותים שלו הוא המיינדסט של בעל העסק. רוב בעלי העסקים מתנגדים להעלאת מחירים, משום שהם מניחים שמרבית הלקוחות בוחרים מוצר או שירות על פי המחיר. זו טעות. רק כ-4% מהאוכלוסייה בוחרים אך ורק לפי המחיר, ורק אצל כ-20% מהאוכלוסייה המחיר הוא המרכיב החשוב ביותר בקבלת ההחלטה לרכוש. מרבית האוכלוסייה מקבלת החלטה על בסיס ערך ולא על בסיס מחיר (יש כל מיני סוגים של ערך – רגשי, שכלי, נתפס ועוד ועוד… לא ניכנס לזה כאן).

במידה ואתם מוכרים מוצר או שירות זהה לאחרים בשוק שלכם, ואין לכם שום יתרון או ערך מוסף ללקוח, אתם בבעיה עם העלאת מחירים. אבל אם רק תקשיבו ללקוחות שלכם תשמעו מהם מה מרגיז אותם, מה מתסכל אותם, מה הם היו רוצים לקבל או מה האתגרים המרכזיים שלהם שהקשר לתחום שאתם פועלים בו, יהיה לכם קל מאד ליצור ערך גבוה יותר – ולהעלות מחירים.
כמו שכבר כתבתי, מרבית בעלי העסקים, ביחוד אלה שיש להם ערך ייחודי מובהק, יכולים להעלות מחיר (אפילו דרמטית) מבלי לאבד לקוחות.

אבל חשוב לציין כאן שהעלאת מחירים היא אמצעי שיכול “לחזור כמו בומרנג”.
אם העלאת המחיר שלכם הורידה משמעותית את כמות הלקוחות שלכם, שולי הרווח שלכם קטנים (משום שההוצאות הקבועות הופכות להיות גבוהות יותר פר מוצר), מה שיכול להוביל לירידה ברווחיות, ולא לעליה ברווחיות, למרות עליית המחיר.
ישנן מספר שיטות (לא תמיד פשוטות) כדי לחשב את המחיר המקסימלי שבו אפשר (או כדאי) למכור מוצר או שירות, ומתי מתחילים להפסיד יותר לקוחות ממה שמרוויחים בהעלאת המחיר.

2. יצירת מוצרי פרימיום

אם אינכם בטוחים אם כדאי להעלות מחירים (וגם אם בחרתם להעלות מחירים…) ישנה דרך למכור ללקוחות שונים במחירים שונים – יצירת מוצרי (או שירותי) פרימיום. זה אומר, שאת המוצרים או השירותים שכבר יש לכם אתם ממשיכים למכור כרגיל, ויוצרים מוצר או שירות נוסף, שמבוסס על אחד המוצרים או השירותים שלכם, שנמכר במחיר גבוה משמעותית מהמחיר הרגיל.

הרעיון מאחורי מוצרי פרימיום הוא שיש לכם לקוחות, שהיו מוכנים לשלם יותר עבור מוצר או שירות, במידה והוא כולל ערך גבוה יותר. הדרך הטובה ביותר ליצור מוצר פרימיום היא לדבר עם הלקוחות שלכם. גם כאלה שרכשו מוצר או שירות, וגם כאלה שהתעניינו במוצר או השירות שלכם ולא רכשו.

שאלו אותם למה הם רכשו או לא רכשו, מה היה חסר להם במוצר או השירות, מה היו רוצים לקבל מכם ולא הצעתם להם, ומה היה בעל ערך נוסף עבורם. הם יגלו לכם אילו מוצרי פרימיום כדאי לכם לייצר.

3. הקטנת התקורה

התקורה היא ההוצאה הקבועה של העסק,
או במילים אחרות, ההוצאות שהעסק צריך לשלם, גם אם לא נמכר מוצר או שירות אחד.
ההוצאות האלה כוללות הוצאות שכר, שכר דירה, חשמל, טלפון, מערכות שונות וכו’. בהרבה מקרים “מצטברות” עם הזמן הוצאות קבועות שאינן הכרחיות, או שאפשר לקצץ בהן.
לדוגמה – דמי מנוי חודשיים למערכות שונות שכבר אינן בשימוש (סכומים קטנים שיכולים להצטבר ללא מעט כסף).

הוצאה קבועה משמעותית נוספת היא שכר לעובדים (או פרילנסרים שמקבלים תשלום קבוע).
נתקלתי במקרים רבים בהם בעלי עסקים מחזיקים עובדים “מתוך הרגל”, או רק משום שלא נעים להם לפטר אותם. זה יכול להיות עובד שאינו פרודוקטיבי, עובד שנשאר בעסק למרות שהתפקיד המקורי שלו כבר לא קיים, או עובד במשרה מלאה שעושה עבודה שמצריכה עובד במשרה חלקית.

אני בעד העסקת עובדים, ומאמין שעובדים הם אחד הנכסים החשובים ביותר בעסק,
אבל זה לא תקף אם יש לכם עובד במשרה שאינה מתאימה לו או עובד שאינו פרודוקטיבי מספיק לעסק.

בעסקים שמחזיקים מלאי, אני מתייחס למלאי הקבוע בחנות כהוצאה קבועה.
זו אמנם אינה הוצאה קבועה “קלאסית”, אבל אם יש לכם מלאי מינימום קבוע, שאתם מחזיקים בחנות ללא קשר לסחורה שנמכרת (מלאי שמחזיקים תמיד), אני מתייחס לעלות החזקת המלאי כהוצאה קבועה בעסק.
האם כל המלאי הקבוע שאתם מחזיקים הכרחי?

4. הקטנת עלויות המכר

עלויות המכר הן העלויות “שנוצרות” בעסק כשאנחנו מוכרים מוצר או שירות.
לדוגמה – עלויות ייצור, עלות קניה של מוצר (בעסקים שעוסקים במסחר), תשלום לפרילנסר שעובד “פר פרויקט”, וכו’.
שימו לב ששעות עבודה של עובד שמקבל שכר קבוע אינן נחשבות בעלויות מכר, גם כאשר הוא עושה עבודה שקשורה למוצר או שירות מסויים.

ובעלויות מכר, יש מקום להרבה מאד חיסכון בהרבה מאד מקרים.
בעלי עסקים רבים נוטים “להעמיס” עוד ועוד מרכיבים במוצרים או שירותים, מתוך הנחה שמוצר או שירות שיש בו יותר “פיצ’רים” או שנותן ללקוח יותר דברים – שווה יותר ולכן קל יותר למכור אותו.

המציאות היא שחלק משמעותי מאותם “מרכיבי אקסטרה” לא באמת עוזרים ללקוח לקבל החלטה לרכוש את המוצר, לחלקם הלקוחות בכלל לא מודעים ובחלקם הלקוחות מעולם לא השתמשו.

גם כאן, אתם רוצים לדבר עם הלקוחות שלכם, לקבל מהם משוב על המוצר או השירות, ולא פחות חשוב, על הסיבות שהובילו אותם לרכוש את המוצר או השירות שלכם.
מרכיבים במוצר או בשירות שאינם מוערכים על ידי הלקוחות או שלקוחות לא משתמשים בהם מספיק – אפשר להוריד.

5. הבנה של מבנה העלויות בעסק

בעסקים שונים יש מבנה עלויות שונה. ישנם עסקים בהם עלויות המכר הן העלות העיקרית בעסק, ישנם עסקים שעלות המכר היא העלות המרכזית וישנם עסקים ששני סוגי העלויות משמעותיים.
בעלי עסקים רבים (מאד…) לא באמת יודעים כמה בדיוק הם מוצאים בשנה על כל דבר, ומבנה העלויות שלהם, גם אם יש להם תמונה כללית, לא ברור להם לגמרי.

זה מצב מסוכן, שמוביל לטעויות רבות בהתנהלות העסקית.
הטעות הנפוצה ביותר היא טעות בתמחור, אבל יש טעויות נוספות שקשורות בחוסר השליטה בהוצאות.

כאשר אנחנו שולטים היטב במבנה העלויות ויודעים בדיוק “לאן הולך הכסף”, אנחנו יכולים לקבל החלטות עסקיות טובות יותר.
למשל, בעסקים בהם העלות הקבועה היא עלות גבוהה, השאיפה תהיה למכור כמות גדולה של מוצרים או שירותים, גם במחירים נמוכים יותר, משום שככל שאני מוכר יותר מוצרים החלק היחסי של ההוצאה הקבועה בעלות המוצר יורדת.

לעומת זאת, בעסקים בהם עלות המכר היא העלות המרכזית, והעלות הקבועה נמוכה מאד, השאיפה תהיה למכור מוצר או שירות במחיר גבוה ככל האפשר.
שליטה במבנה העלויות ובהוצאות היא כלי מפתח להגדלת הרווחיות.

שתי הערות חשובות  לסעיפים 3-5
1. כשאנחנו מדברים על הקטנת הוצאות חשוב לזכור כי כל שקל שאנחנו חוסכים בעלויות, הוא שקל שנוסף לרווח שלנו (לפני מס). לעומת זאת כשאנחנו מגדילים הכנסות, שקל במכירות לא שווה שקל ברווח (בשל עלויות המכר).

זו הסיבה שאנחנו רוצים להיות בשליטה מלאה על ההוצאות של העסק, ולהקטין אותן במידת האפשר.
יחד עם זאת, חשוב לציין, שלקיצוץ בעלויות יש גבול (אי אפשר לקצץ בלי סוף…) ולגידול במכירות הגבול הרבה יותר גבוה. קצצו בהוצאות, אבל אל תזניחו את המכירות…

2. כשאתם באים לקצץ בעלויות, וודאו שאינכם מקצצים בהוצאות על פעולות או תשתיות יעילות שקשורות למכירות או לרווח, כמו למשל גיוס לידים, צוות מכירות וכו’.
תשתיות או פעולות שאינן יעילות – ותרו עליהן מיד.

6.חשיבה לטווח ארוך

מכיוון שדיברנו על קיצוץ בהוצאות, יש משהו שחשוב להיזהר ממנו.

ישנן פעולות רבות בעסק שאת הרווח מהן נראה רק בטווח הבינוני או הרחוק.
זו יכולה להיות השקעה בתשתית, בבניית מנגנונים, בהטמעה של מערכות שונות ועוד.

חשיבה לטווח ארוך צריכה להתייחס לגורמים האלה משני כיוונים.
כשאנחנו באים לקצץ בהוצאות, להימנע ככל הניתן לקצץ בהוצאות שחשובות לתוצאות בטווח הבינוני והארוך.
כשאנחנו “מתפתים” לוותר על ההשקעות האלה, אנחנו נשלם על כך מחיר כבד בהמשך הדרך.

בנוסף, אנחנו רוצים לחשוב כל הזמן על יצירת פעולות ותשתיות שיצרו רווח או יגדילו את הרווח בטווח הבינוני והרחוק. זו השקה משתלמת מאין כמוה, גם אם לא רואים את התוצאות מיד.

בעלי עסקים רבים מסתכלים רק על הטווח הקצר, ומוצאים את עצמם ב“לופ” בו הם רודפים כל הזמן אחרי ההכנסה המיידית.
זה לופ שקשה מאד לצאת ממנו, והדרך הטובה ביותר היא בהשקעה לטווח ארוך.

7. טיוב רשימת הלקוחות

בעסקים רבים “מסתתרים” בתוך רשימת הלקוחות כאלה שאינם רווחיים (או לפעמים אפילו לקוחות שהעסק מפסיד כסף בעבודה איתם).

זה יכול להיות לקוח שדורש יותר משאבים, לקוח שרוכש מעט ומצריך הרבה “התעסקות”, לקוח שרוכש במחירים נמוכים מדי, לקוח שצורך הרבה יותר זמן שלכם או של הצוות שלכם מהממוצע, לקוח שדורש התאמות מיוחדות של המוצר או השירות שלכם ששוחקות את הרווח, לקוחות שמתלוננים באופן קבוע, לקוחות שמשלמים באיחור או כאלה שצריך לרדוף אחריהם ועוד.
בעסקים שעובדים עם מספר גדול של לקוחות בשנה התופעה הזו נפוצה מאד, הרבה יותר ממה שמקובל לחשוב.

לפני שאתם ניגשים לפטר לקוחות, שימו לב ללקוחות שאולי אינם יוצרים מספיק רווח כרגע, אבל יש להם פוטנציאל צמיחה, ויכולים להפוך ללקוחות משמעותיים.

הדרך לטפל במצב הזה היא לעבור על רשימת הלקוחות שלכם ולשאול שלוש שאלות:
1. מיהם הלקוחות שיוצרים לכם הכי הרבה רווח כרגע?

שימו לב שהשאלה היא על רווח, ולא על הכנסה.
בהרבה מקרים דווקא הלקוחות שרוכשים הכי הרבה הם אלה שמקבלים את המחירים הנמוכים ביותר, עד לנקודה שהעבודה איתם הופכת ללא רווחית.

2. מיהם הלקוחות שיש להם פוטנציאל צמיחה?
חשוב להסתכל על השאלה הזו “בעיניים פקוחות” ולא לספר לעצמנו סיפור שללקוח מסויים יש פוטנציאל צמיחה.
אם יש לכם לקוח שאינו רווחי כרגע אבל אתם מעריכים שיכול להפוך להיות רווחי בעתיד – כתבו לעצמכם תכנית עבודה שמפרטת איך אתם הופכים את הלקוח הזה לרווחי (מישהו אמר מכירות…?), או מה צריכה להיות הצמיחה שלה אתם מצפים בהזמנות של הלקוח ובאיזה טווח זמן היא צריכה לקרות.

3. מיהם הלקוחות שלא מייצרים לכם רווח, ואין להם פוטנציאל צמיחה?
הפטרו מהלקוחות האלה בלי להסס אפילו רגע. שורת הרווח שלכם  תודה לכם על כך (וגם מערכת העצבים שלכם…).
אם תמקדו את כל תשומת הלב שלכם, מאמצי המכירות שלכם, שירות הלקוחות שלכם וחווית הלקוח רק בלקוחות הטובים ביותר שלכם, אתם תראו גידול בהכנסות מהלקוחות הרווחיים ביותר שלכם, מה שיביא לגידול, במקרים רבים גידול דרמטי ברווח שלכם.

8. מו”מ תמידי עם ספקים ונותני שירותים

אחת לשנה, לפחות, דברו עם הספקים ונותני השירות שלכם על מחירי החומרים, המוצרים או השירותים שאתם צורכים מהם.

אני לא מעודד אתכם לרוץ תמיד לספק הזול ביותר. ספקים ונותני שירותים טובים הם נכס חשוב לעסק.

יחד עם זאת, יש כל הזמן שינויים בשוק שלכם, מחירים של מוצרים ושירותים שונים משתנים, אפשרויות חדשות נוצרות (חומרים טובים יותר, טכנולוגיות חדשות, שירותים חדשים שניתן לקבל ועוד).

אם אתם לא נמצאים במו”מ תמידי עם הספקים שלכם, אתם כנראה משלמים מחירים גבוהים יותר ממה שאתם צריכים. זה קורה משום שבמקרים רבים (אבל לא תמיד…) כשמחיר של מוצר או שירות מסויים יורד, הספק שלכם לא יוריד לכם את המחיר באופן יזום מצידו.

יותר מזה, לפעמים ספקים שלכם או נותני שירותים שלכם, יכולים לספק לכם מוצר או שירות שמתאים יותר לצרכים שלכם ויהיה יעיל יותר. הם לא עושים את זה כי מעולם לא דיברתם איתם על זה. אל תנחשו שהספקים שלכם יודעים בדיוק מה אתם צריכים. זו האחריות שלכם לספר להם.

9. הקטנת עלות גיוס הלקוחות

עלות גיוס לקוח היא אחת העלויות שבעלי עסקים נותנים להם מעט מדי תשומת לב.
פעולות שקשורות לגיוס לקוחות (גיוס לידים, מכירות, בניית מערכות יחסים עם הקהל, פעולות שיווק שונות וכו’) חומקות מתחת לרדאר של בחינת העלויות, משום שאנחנו יכולים לראות איך הפעולות האלה יוצרות לנו את ההכנסה (והרווח…) בעסק.

אבל במקרים רבים, עלות גיוס הלקוחות ניתנת להורדה, אפילו משמעותית, בלי לפגוע בגיוס הלקוחות. יותר מזה – במקרים רבים הורדת עלות גיוס הלקוח מאפשרת לגייס יותר לקוחות.

חישוב פשוט של עלות גיוס לקוח:
סכמו את כל ההוצאות של העסק שלכם שקשורות לגיוס לקוחות בתקופת זמן מסויימת (רבעון, חציון, שנה…). החישוב צריך לכלול את כל ההוצאות הרלוונטיות – פרסום, גיוס לידים, שיתופי פעולה לגיוס לידים, עמלות מכירה, מערכות שיווק שונות שיש בעסק (דיוור, דפי נחיתה, ניהול קמפיינים, ניהול מכירות וכו’), דפוס של חומרי שיווק ועוד.
שימו לב שאתם מחשבים גם את עלות זמן העבודה שאתם או הצוות שלכם משקיעים בפעולות האלה.
חלקו את הסכום שקיבלתם במספר הלקוחות שגייסתם באותה תקופה, ותקבלו את עלות גיוס הלקוח שלכם.

הדרך להקטנת עלות גיוס הלקוח היא בחינה של כל אחד מערוצי השיווק והמכירה שלכם, ובחינת הפעולות שאתם עושים בכל אחד מהערוצים.
אתם רוצים לאתר את הפעולות שמייצרות החזר נמוך מאד על ההשקעה שלכם- ולהפסיק לעשות אותן, ולאתר את הפעולות שמייצרות לכם החזר גבוה על ההשקעה שלכם – ולעשות מהם יותר.
בנוסף, אתם רוצים להסתכל על הערוצים המרכזיים שלכם, גם אלה שיוצרים החזר טוב על ההשקעה ולשאול את השאלה: “איך אפשר לעשות את זה טוב יותר?”
השאיפה לשפר כל הזמן את התוצאות של פעולות השיווק והמכירה שלכם תשתלם לכם בגדול. זו פעולה שמעט מדי בעלי עסקים מקדישים לה תשומת לב.
שימו לב, שבכל מקרה אתם לא רוצים להתמקד בערוץ אחד בלבד או בפעולה אחת בלבד, גם אם יש לכם ערוץ אחד שבמובהק הוא הכדאי ביותר, או פעולה מסויימת שיוצרת החזר גבוה יותר מכל פעולה אחרת.
התמקדות בערוץ אחד או בפעולה אחת מסכנת את היציבות של העסק שלכם.

10. הגדלת ערך הלקוח

מכיוון שעלות גיוס הלקוח היא עלות לא מבוטלת, כשכבר גייסנו לקוח אנחנו רוצים להגדיל את הערך שהלקוח הזה מייצר לעסק שלנו.
הרבה יותר קל למכור מוצרים ושירותים ללקוח שכבר רכש מכם (בהנחה שהיה מרוצה מהמוצר או השירות שלכם…) מאשר לגייס לקוח חדש.

וכאן הרבה מאד בעלי עסקים מפספסים, ולא עושים שום דבר כדי להגדיל את ערך הלקוח.
רבים מניחים שאם הלקוח צריך עוד משהו מאיתנו הוא יבקש. זו טעות!
במקרים רבים הלקוח לא יודע מה עוד הוא צריך, ויותר מזה, אם הוא צריך מוצר או שירות נוסף, לא בטוח שהוא יחזור לרכוש אותו דווקא מכם.

המחוייבות שלנו ללקוחות שלנו, ולעסק שלנו, היא להציע ללקוחות שלנו עוד דברים שיכולים להיות טובים עבורם.

ארבעה סוגים של הצעות ללקוח:
1. UPSELL – להציע ללקוח שרכש מוצר או שירות “לשדרג” את המוצר או השירות למוצר טוב יותר או גדול יותר או לשירות מקיף יותר, בתוספת מחיר.
“להגדיל את הארוחה בשקל תשעים” זה אפסל. להציע לכם כרטיס זיכרון בנפח גדול יותר בתוספת קטנה במחיר כשרכשתם כרטיס זיכרון – זה אפסל.

בעולם המוצרים הפרקטיקה הזו מקובלת מאד, אבל גם בעולם השירותים ניתן להציע אפסל.
זה יכול להיות שירות מותאם יותר ללקוח, זמינות גבוהה יותר, ניתוח והסקת מסקנות עבור לקוח ועוד…

2. DOWNSELL – כשאתם מציעים ללקוח מוצר או שירות והוא בוחר שלא לרכוש בגלל מחיר גבוה או בגלל שהמוצר אינו מתאים לו, הציעו לרכוש מוצר או שירות במחיר נמוך יותר.
במקרים רבים יהיה קל למכור ללקוח שהתעניין במוצר או השירות שלכם מוצר כזה, ובדרך הזו הפכתם לקוח עם ערך 0 ללקוח משלם.

3. CROSSSELL – מכירה של מוצרים או שירותים משלימים, שירותי המשך וכו’.
לקוח שקנה צבע לקיר ומציעים  לו לרכוש מברשת – זה קרוס סל.
לקוח שרכש תוכנה ומציעים לו חבילת שעות של תמיכה והטמעה – זה קרוס סל.
חישבו – אילו מוצרים או שירותים נוספים אתם יכולים להציע ללקוחות שרכשו מכם.

4. להציע ללקוחות לרכוש שוב
זו אחת הפעולות הפשוטות והחשובות ביותר, שרוב בעלי העסקים לא עושים בכלל.
אפשר (וכדאי…) להציע ללקוחות שרכשו מוצר או שירות לרכוש שוב את אותו מוצר או שירות אחרי זמן מסויים.
לא בכל מוצר או שירות זה רלוונטי כמובן, אבל במקרים רבים זה כדאי.

יש לכם מוצר או שירות חדש בעסק? פנו קודם כל לרשימת הלקוחות שרכשו מוצרים או שירותים דומים והמוצר החדש יכול להתאים להם.
יש לכם לקוחות שרכשו מקם באופן קבוע והפסיקו לרכוש? פנו אליהם, שאלו למה הפסיקו והציעו להם לרכוש שוב.
 
מדד הרווח בעסק הוא אחד המדדים החשובים ביותר בעסק, ולמרות זאת, בעלי עסקים רבים משקיעים משאבים גדולים בשיווק ומכירות, ומעט מאד בבחינת הרווחיות או בהגדלת הרווח. 

אם גם אתם (כמוני…) לא מסתפקים בבינוניות ושואפים להוביל את העסק שלכם לביצועי שיא, רווחיות היא אחד המדדים שאתם צריכים לתת להם תשומת לב רבה.
אם אתם בעלי עסקים שאפתניים מאד ואתם רוצים לשמוע איך אני יכול לעזור לכם להוביל את העסק שלכם לביצועי שיא לחצו כאן

 

כמו תמיד, אתם מוזמנים להגיב, לשאול שאלות,
להתווכח אם משהו לא נראה לכם
או לשלוח את כותב הבלוג להירשם אצל המנהל… 

תגובות פייסבוק
By |2018-08-16T13:23:01+00:00יולי 14th, 2016|ניהול ופיתוח עסקי|1 Comment

About the Author:

One Comment

  1. גלינה 31/07/2016 at 17:21 - Reply

    מאמר נהדר. הבעיה הזאת כל כך נפוצה…

Leave A Comment

נגישות