Project Description

"החלום שלי הוא שכל אחד ואחת במדינת ישראל ידעו איך לנגן על גיטרה", כך אמר לנו יובל ביאליק, מורה לגיטרה, כשנפגשנו לראשונה. יובל הוא מורה לגיטרה שפיתח שיטת לימוד גיטרה בשישה מפגשים, אותם ערך בקבוצות של 6-12 אנשים. עם הזמן יובל רצה להגיע ליותר תלמידים, הרבה יותר תלמידים וחשב ששיווק דיגיטלי יכול לעזור לו בכך. הוא הפך את שיטת ההוראה שלו לשיטת ללימוד עצמי דרך האינטרנט ופנה אלינו שנעזור לו להפיץ את הבשורה. כשניגשנו לתכנון הקמפיין נתקלנו בשני אתגרים מאוד מורכבים:

  1. אין שום דרך בכלי הפרסום למצוא אנשים שרוצים ללמוד לנגן על גיטרה. כמות החיפושים על זה בגוגל היא אפסית, אנשים בעיקר מחפשים מורים פרטיים לגיטרה, אבל לא ללמוד גיטרה בעצמם דרך האינטרנט. אין דרך להגיע לקהל בצורה ממוקדת
  2. לחלק לא קטן באוכלוסייה יש חלום ישן לנגן על גיטרה יש, אבל זה לא צורך דחוף במיוחד והם שמו את זה בצד.

ניסינו, יחד עם יובל, לחשוב על דרך חדשה למצוא לידים ולהבשיל אותם לקבלת החלטה: "עכשיו אנחנו רוצים ללמוד לנגן על גיטרה!"

מי רוצה ללמוד לנגן דרך האינטרנט?

התחלנו לפרסם מודעה קצת שונה בכמה מקורות (פייסבוק, גוגל, באנרים) עם המסר הבא:

האם אתה יכול לנגן בגיטרה בחמש שאלות קצרות. זה בעצם סוג של בחן את עצמך שנועד להתחיל את תהליך הבשלת הליד. השאלות היו פשוטות:

  1.  למי אתה רוצה לנגן בגיטרה?
  2. האם יש לך גיטרה
  3. האם ניסית לנגן בגיטרה?
  4. אם לא (בשאלה 3), למה לא הצלחת?

לאחר שבנינו את השאלון, הפקנו 40 סרטוני וידאו שונים וכל אחד מהם נותן תשובה מדויקת לפי התשובות שנמסרו בשאלון. בטסטים שעשינו גילינו שאבחון בוידאו הרבה יותר אפקטיבי מאבחון טקסטואלי ומעבר לכך עלויות של וידאו בפייסבוק הן מאוד זולות. סרטון אבחון לדוגמא: אם הגולש ענה שניסה ונכשל הוא מקבל סרטון עם סיפור אישי של יובל, בו הוא מספר שניסה ללמוד גלישת גלים, נכשל, ואז ניסה שוב והצליח. האבחון, כלומר הסרטון, נשלח למייל שהגולש ממלא בסוף השאלון ובתום הצפייה בו הגולש נשאל אם הוא רוצה להמשיך לנגן בגיטרה או לא. אם הגולש ענה תשובה חיובית, מבקשים ממנו את מספר הטלפון ונציג מכירות מתקשר אליו.

באמצעות השאלון, יובל הצליח להגיע להרבה יותר תלמידים משאי פעם לימד. התהליך אומנם היה ארוך ומורכב – 4-5 חודשים עד שהניב רווחים – אך ההשקעה השתלמה וכעת אנחנו מנצלים את הנכסים הדיגיטליים שצברנו במהלך הקמפיין כדי לנסות לשווק גיטרות וכלי נגינה אחרים לאותם קהלים שהתעניינו בקורס של יובל.

קבלו את יובל בכבודו ובעצמו

תגובות פייסבוק