מיקרו קופי מתאר את מהמילים במוצרים דיגיטליים הקשורות ישירות לפעולה של המשתמשים:
ההנעה שלפני הפעולה, ההנחיות המלוות את הפעולה, והתגובות שאחרי הפעולה. למשל, כפתורים, הסברים קצרים, הודעות שגיאה, הודעות אישור, מה שכתוב ליד השדות ובתוכם ועוד…

הרבה מאוד בעלי עסקים שכבר פועלים בדיגיטל תקופה, עדיין לא מבינים את החשיבות של מיקרו קופי.
הם עושים המון מאמצים כדי להרוויח כסף, אוספים מידע באנליטיקס, מתכננים משפכים מורכבים,
ועדיין הם לא מבינים כמה כסף הם משאירים על הרצפה בגלל מיקרו קופי לקוי.

בעצם מדובר בת'כלס, בלב, של כל הסיפור הזה שנקרא שיווק דיגיטלי.
ובכל זאת באופן די מדהים המיקרו-קופי, כמו הרבה המצאות גדולות, הגיע לעולם די במקרה.

בשנת 2009 סיפר ג'ושוע פורטר (Porter) בבלוג שלו על טופס תשלום שפיתח לאתר מכירות, שבו קיבל שגיאות חוזרות ונשנות הקשורות לכתובת של המשתמשים באתר.
השגיאות התרחשו ב-10%-5% מהעסקאות, כך שנגרם נזק כלכלי. לבסוף החליט פורטר להוסיף משפט מעל לשדה הכתובת, ובו ביקש מהמשתמשים מפורשות להקליד את הכתובת המקושרת לכרטיס האשראי שלהם.

"בן לילה התחלנו לעשות יותר כסף", הוא מספר, "הבעיה נעלמה לחלוטין". פורטר שיתף עם קוראי הבלוג מחשבה שהתגלגלה אצלו כבר זמן מה: מילים קטנות, כשהן מופיעות במקום הנכון ובזמן הנכון, משנות לגמרי את חוויית המשתמש. בפוסט שכתב הוא גם נתן למילים האלה שם: מיקרו-קופי.

איך כותבים מיקרו קופי טוב? זה קצת גדול על הפוסט הזה.
ובכל זאת הנה טיפ קטן שיעזור לכם להבין בדיוק מה אתם מחפשים.
מילת המפתח של הטיפ היא חווית משתמש.

כפתורי ההנעה לפעולה צריכים ליצור אצל הגולש תחושה של ביטחון, לעודד אותו, להעניק לו ערך,
כשהמצב הזה מתרחש והגולש מרגיש בטוח יותר – הסיכוי שהוא ישלים את הפעולה שאתם מעוניינים בה גבוה הרבה יותר.

כמו תמיד, אתם מוזמנים להגיב, לשאול שאלות או סתם להתווכח 🙂
אנחנו כאן – דברו איתנו!

 

תגובות פייסבוק